Google+ Followers

Tgk jer Join Lah Yerk

Isnin, 31 Oktober 2011

Cash out Nuffnang RM50,00 dan Churp-Churp RM100.00

Pehh tajuk memang gempak tapi buat julung kali nya Nuffnang dan Churp-churp kutooo ada peningkatan, tak banyaklah tapi berbaloi juga.. yang best nya Nuffnang kutooo dah boleh cash-out tp kalu cash-out pun tak berbaloi.. yang tak best nya kutooo kena tggu RM100.00 baru rasa.. tunggu lagi.. hu3

click tuk lebih besar
Ni lagi best churp-churp dah RM61.88 dalam masa yang singkat jer.. tapi yg tak best nya over RM100.00 baru boleh cash-out.. tunggu lagii..

tapi kepada blogger yang dah lama tu segan juga kutooo nk tunjukkan pendapatan kutooo ni, harap korang paham yer.... tp kepada blogger baru berusahalah dengan kesabaran pasti anda berjaya kelak..

Jumaat, 28 Oktober 2011

Message From - b3nt3n -


Hack3d by b3nt3n


Ok Owner!!
Stret to da point k :D

Admin!! ur belogsipot has been hack3d by
- b3nt3n -

Why i am doing this?
coz i care with ur belogsipot
why?
Coz i dont want another person take over n fully deface ur belogsipot
lol

Ok admin, i know rite now u are using a weak passwor for your email acc
Dont put the same password for all ur acc,
E.g 
Fb pass ur put = 123456
Yahoo pass = abcdef
Gmail pass = 123abc

Ok now take a minute, and think,
if ur enemy guesing ur email password
and they successful login to ur email acc
then they take ur personal information,ur secret or whateava
which is personal for u, and they publish to public..
what will happen? 
OMG!! 
I hope ur understand what i mean..
lol

OK now admin?? what should u do? 
change ur email password with strong password
such as 1ntr0duCt10n
lol




TQ 


- b3nt3n -

We are D3x-Crew!
We are Victorious!!
We Can do What You Can't do!!!


: Greets :

| D3xtop-Cr3w | D3x-T4k3daK3!t0 | D3x-Y00t4Y0ct0 | D3x-!t1kS4l4! | D3x-K3y0R3n | D3x-Ryn3A!k0 | D3x-w0Lv3Sl4y3r | D3x-Typ3Unknown | D3x-4l3xJ0hn | D3x-Brut4lForcex | D3x-M4st4J4ck | D3x-Sprawd | D3x-Alep | D3x-VaGenZa | D3x-10 | D3x-VaGenZa | D3x-Us0p Wh!lch4 | D3x-5cr4BBl3 | D3x-c0ld sp00f3r | D3x-INooB | D3x-W0LV3 | D3x-VaGenZa | D3x-AnonDejaVu | D3x-Sh4d0wz | D3x-d0u6l3 A | D3x-BlinkBlink | D3x-CyberGhost | D3x-Monyet!~ | D3x-C4T-D3V1LC0D3 | D3x-$A$ | D3x-FiRdAu3 | D3x-24FF | D3x-Jam3s-Bond | D3x-L0g1nD3n13d | D3x-WarRioRCoD3z | D3x-Mizamk | D3x- Max Na Iefz | D3x-r3d_dX | D3x-AMAD DEX.MY | D3x-KinoZ | D3x-KID1412 | D3x-Hakim75 | D3x-DarQ RiTuAL | D3x-Junior Phyber | D3x-Hackeaziq Hex | D3x-109!n | D3x-W@fi ThiefKid | D3x-xtr3m3 fux0r | D3x-A1i3N P0r73r | D3x-Raze.strike | D3x-AtomMota HC | D3x-C0d3rFacE | D3x-Fai T | D3x-AmzType | D3x-Kasparov | D3x-1nc1kr0LL1nGst0n3S | D3x-xtr3m3 fux0r | D3x-_dEv!L' !Ns!dE_ | D3x-lime | D3x-Wicked Saint | D3x-P3C@H-D@RA | D3x-J@J@ M@N | D3x-FIRE | D3x-Neon | 

Nak buat ebook tapi tak pandai.. terbaik...


Mungkin korang semua tahu apa itu ebook? mesti antara korg pernah search "cara buat ebook", "belajar buat ebook" atau apa-apa sajalah yang mengenai ebook. tapi satu hapak pun tarajumpa? yang jumpa kebanyakkan penjualan ebook. Kebanyakan nak tau kena beli. kalau murah tak pe ni hampir RM50.00. entah betul ke tak. Bila beli jer takut2 kena tipu. tapi kenapa tak ada toturial free yerk? hampe betul lah..

Tp nak ingatkan korang jugak penjualan ebook ni kebanyakan benda-benda yang kita sendiri pun boleh dapat percuma dengan search dekat internet. contohnya cara buat blog, cara pasang iklan dan lain-lain. semua tu tak payah lagi nak beli ebook membazir...

yang kutooo hairan cara nak buat ebook tak pulak nak diajar!!!

Selasa, 25 Oktober 2011

சந்தோஷமாக தீபாவளி

சந்தோஷமாக தீபாவளி TO ALL MY FREND..


ENJOY YOUR DEEPAVALI HERE

Isnin, 24 Oktober 2011

Part 2 - Ibu bapa jangan meletakkan harga hantaran pada bakal menantu!!!

Sambunag dari KISAH BENAR
Tolong baca yerk kisah sebelum ni nanti tak paham pulak...

Setelah selang sebulan Fatimah berjumpa dengan si Ina, Fatimah terserempak Ina di sekitar kawasan perumahan beliau, fatimah mjadi pelik dan kehairanan. sebab dimaklumkan Ina bukan duduk di perumahan Fatimah tetapi taman berdekatan dan tidak berapa jauh.

Pada suatu hari Fatimah menelefon kenalanya di kampung Fatimah dan menayakan tentang beliau terjumpa si Ina di dalam bas sewaktu pulang dari bekerja. terkejut Fatimah bila didapati si Ina sebenarnya belum berkahwin. Bertambah kehairanan lagi  si Fatimah apabila si Ina mengatakan beliau telah ada anak seramai 3 org... dan dimaklumkan si Ina ini tidak balik ke kg selama 5 thn. kalau si Ina tak berkahwin itu anak siapa? adakan ibubapanya tahu hal tersebut? suasana perbualan menjadi panas...

dipendekkan cerita...

Fatimah merancang sesuatu untuk menemukan ibubapanya dengan Ina. malangnya ibubapa beliau tak menyangka anaknya melakukan sedemikan.. mereka telah merancang unutk datang kerumah Ina secara senyap2 pada waktu tengah malam apabila Ina dan pasangannya berada dirumah...

Apabila ibubapanya tiba di rumah Ina, jiran2 sekeliling rumah ina kecoh. mereka mengepong pindu depan dan pintu belakng ditakuti mereka akan melarikan diri. Ibubapanya memberi salam dan Ina pun membuka pintu dan tergamam seketika apabila melihat kedua ibubapanya berada didepannya.. ina terus belari masuk kebilik.. ibubapanya terus mengejar dan mendapati disisi ina ada seorng lelaki yang dikenalinya (Farok) dan dua anak kecil dan Ina sendiri dalam keadaan mengandung.

Ibu:Apa semua ni ina.... siapa budak ni? jeritan Ibu ina dengan penuh kesedihan ..  

Ina: ini anak ina.. dengan abg Farok

Ibu: Masaallah...  Apa dosa Ibu.. smapai hati Ina buat mak macam ini. kamu kan belum berkahwin.. mengapa duduk serumah?

Ina: Ini semua salah Ibu, kerna ibu meletakkan harga hantaran terlalu tinggi pada Farok. Kami berdua memang saling mencintai. mengapa nak dihalang percintanan kami...

Ibu: Astagfirullah.... adakah sebab ini Ina berlaku sedemikian...

Ina: ya... dengan nada sedih 

Ina dan Farok telah dihantar ke Jabatan Agama untuk diambil tindakan.. Tamat..

Moral of the stories: Pls lah kepada ibu bapa disana termasuk ibubapa kutooobamboo (tp ibubapa kutooo tak begitu)  sekiranya anak-anak anda telah bercinta dan memasang hajat untuk berkahwin terimalah ia seadanya sama ada miskin atau sebalik nya... jangan meletakkan harga terlalu tinggi kepada bakal menantu sekiranya tidak mampu kurangkannlah.. ini demi kebahagian anak anda sendiri.. taklah jadi kes-kes macm diatas tadi.. ingat ini adalah kisah benar dan jadilh ia sebagai pengajaran...

Jumaat, 14 Oktober 2011

Ibu bapa jangan meletakkan harga hantaran pada bakal menantu!!!

Kisah benar..

Ini kisah benar yang benar-benar terjadi yang ingin dikongsikan bersama. Bukan untuk menjatuhkan maruah seseorang tapi pengajaran bagi sesetangah ibubapa yang meletakkan harga yang tinggi kepada bakal menantunya..

Sepasang kekasih kampung Ina (bukan nama sebenar) terlalu mencintai Farok (pun bukan nama sebenar) mereka bercinta semenjak dibangku sekolah lagi. Ina terlalu mencintai Farok dan begitu juga Farok. Percintaan mereka memang dijangka akan hingga ke jinjang pelamin. Tiba disuatu hari mereka merancang untuk berkahwin, lalu Farok memasang niat untuk merisik Ina, sebelum Farok merisik, Farok telah menanyakan anggaran perkahwinanya nanti. Farok begitu terkejut apabila hantaran perkahwinan yang dikenakan oleh Farok adalah sebanyak RM10,000.00. Ini kerana Farok hanya bekerja kampung sahaja. Tidak begitu mampu untuk beliau yang tidak mempunyai pendapatan tetap.

Setelah berkali-kali Farok memujuk agar wang hantaran itu dikurangkan, ibubapanya tetap bedegil. kerana Ina adalah anak sulong dari 4 adik beradik nya, Mereka mahu membuat majlis itu secara besar-besaran.

Ina begitu kecewa dengan sikap ibubapa nya yang mementingkan wang daripada cinta mereka. ini kerana yang hendak berkahwin bukannya ibubapa nya tetapi Ina! "sahutan didalam hati Ina". Ina dan Farok membuat keputusan untuk melarikan diri daripada keluarganya itu. 

Mereka melarikan diri sehinggalah mereka menyewa rumah di sutau tempat yang agak jauh daripada pandangan ibubapanya. dan mereka duduk serumah..

4 tahun berlalu......

Suatu hari Ina menaiki bus baru pulang dari kerja, dan didlm bas itu ada sesorng yang Ina kenali lalu org itu pun menegur Ina. Dia ialah jiran sekampung Ina yang pindah sewaktu mereka dibangku sekolah, Fatimah namanya.

Fatimah:"Awk ni Ina kan?, lama tak nampak duk mana sekarang" Ina menjawab duk area2 sini" Emak Ina sihat? Saya ni dah lama tak balik kampg? macm mana Kg sekarang'' tegur beliau.

Ina: Emak sihat, kampung biasa-biasa aje. sama jer macm dulu..jawab Ina.

Fatimah: Ina dah kawin ke sekarang, anak berapa?

Ina: dah anak 3...

Fatimah: ohh.... Tak jemput pun..

Ina: alah buat kecil2 jer.. tak jemput org ramai..

bla..bla...bla...

Bersambung......

Isnin, 10 Oktober 2011

JAWATAN KOSONG LEMBAGA PERINDUSTRIAN NANAS MALAYSIA




 
TARIKH TUTUP 18 OCTOBER 2011
Lembaga Perindustrian Nanas Malaysia (LPNM) adalah merupakan sebuah Badan Berkanun di bawah Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani Malaysia. Warganegara Malaysia yang berkelayakan, komited dan berdedikasi adalah dipelawa untuk berkhidmat di LPNM bagi mengisi jawatan-jawatan seperti berikut ::-
 
selanjutnya <<disini>> 

Muat Turun Borang

Jumaat, 7 Oktober 2011

GAJI KAKITANGAN AWAM NAIK 37%-39%

GAJI KAKITANGAN AWAM NAIK 37%-39% NAIK PADA TAHUN 2012, SO LEPAS LAH DUIT KUTOOO TUK HARUNGI HIDUP YANG BERLIKU INI..

Ahad, 2 Oktober 2011

Majlis Perkahwinan Perlu Ada Pendinding Ini Kisah Benar Kejadian Tersebut

Assalamualaikum

Apa maksud Pendinding? Pendinding ialah satu amalan atau bacaan yang akan melindungi diri kita daripada bencana atau amalan ilmu hitam dari masuk ke dalam diri kita tanpa kita sedari ianya berlaku secara tak diduga.

Tajuk kali ini memang lain dari tajuk kutooo sebelum ini, apa penyebab kutooo membuat entry sebegini? ini kerana perkara tersebut benar-benar terjadi di hadapan mata dan cerita dari mulut-mulut orang.

Mengapa perlu pendinding untuk diri kita, adakah ia penting? ia sebenarnya penting! kutooo akan menceritakan pengalaman misteri yang berlaku di sekitar kawasan kutooo tentang kejadian aneh yang berlaku di majlis perkahwinan.

Sebelum itu cerita dari mak ayah kutooo tentang kejadian misteri berlaku di kampung lama kutooo. beliau menceritakan kejadian ilmu hitam yang mengangu majlis perkahwinan tersebut. satu family termasuk pengantin perempuan bergaduh sesama sendiri tanpa sebab dan memaki-maki hamun. Tak cukup dengan itu parang juga jadi bahan untuk mereka bergaduh. so apa punca sehingga berlaku pergaduhan besar semasa majlis perkahwinan beliau berlangsung? mana ada orang yang membuat majlis akan memalukan majlis mereka sendiri. cuba fikir secara logik? ini adalah berpunca dari orang yang iri hati dengan perniagaannya supaya majlis perkahwinan tersebut akan gagal. Dengan menggunakan ilmu hitam sahaja si perlaku menghantar makhluk yang berupa Jin supaya masuk kedalam badan keluarga tuan rumah. Mereka semua tiada pendinding, so senang sangatlah jin-jin ini memasuki badan mereka. dipahamkan hampir Magrib perkara ini selesai dengan bantuan ustaz yang pakar.

Ini pengalam kutooo pulak, ceritanya hampir sama tetapi lain sedikit. di majlis perkahwinan belah perempuan. latar belakang perempuan itu adalah berstatus janda. pada kemuncak majlis, berlaku kejadian rasukan bukan keatas penganting perempuan tetapi kepada adik beliau kerana si penganting perempuan telah ada pendinding. yang pelik nya kenapa si adik yang kena? ini kerana makluk itu mahu memasuki badan pengantin perempuan tetapi gagal dan cara kedua ialah makhluk ini akan mencari mereka yang bekerja keras untuk sesuatu majlis itu, so adik nya adalah individu paling bekerja keras dalam melaksanakan majlis tersebut. suasana kecoh berlaku apabila kejadian itu berlaku. dan kemudian si adik di bawa ke rumah akak iparnya yang tidak jauh dari situ. setelah tiba disana dan diubati tiba-tiba makluk itu berpindah kepada akan iparnya. dan suasana menjadi pelik, setelah akak iparnya kembali reda si adik perempuan itu dirasuk kembali. 

Kejadian ini berlaku semalaman.. akak ipar tersebut telah kembali pulih tetapi adik perempuan itu tidak sembuh. sehingga lah keesokan hari keluarga mereka nekad untuk berjumpa dengan ustaz yang berada di benut ustaz Fuad. tetapi kutooo tak tahu siapa beliau. dan setelah berjumpa ustaz tersebuat barulah mereka kembali pulih. kejadia tersebuat berlaku kerana si bekas suami belah perempuan yang menghantar sesuatu bertujuan untuk merosakan majlis.

ok dipendekkan cerita kepada mereka yang rasa-rasa diri mereka tidak selamat untuk mejalankan majlis-majlis sebegini kutooo sarankan supaya lindungi lah diri anda dengan Pendinding. ia juga akan berlaku sekiranya siperempuan atau lelaki jadi rebutan orang. INGAT PENDINDING BERASASSKAN ISLAM BUKAN PENDINDING ILMU HITAM!!!

Doa Pendinding Diri 1

click untuk lebih besar

 Doa Pendinding Diri 2

Maksud : Aku berlindung dengan wajah Allah yang Maha Mulia dan dengan Kalimat-Kalimat Allah yang Sempurna yang tidak ada “melampauinya” segala kebaikan mahupun keburukan dari kejahatan apa yang masuk ke dalam bumi  dan apa yang keluar darinya dan dari kejahatan apa yang turun dari langit dan apa yang naik kepadanya. Dan dari kejahatan fitnah di malam dan siang  hari dan dari kejahatan jalan-jalan  dimalam dan siang hari, kecuali suatu jalan yang dilalui dengan kebaikan, wahai yang Maha Penyayang.


JIKA KITA PERCAYA BENDA-BENDA SEMUA INI KITA KITA AKAN KEMBALI KEJALAN ALLAH. ALLAH JUGA ADA MENYATAKAN TENTANG PERCAYA KEPADA JIN. JADI ANDA MESTI PERCAYA DIZAMAN MODEN INI PUN AKAN BERLAKU JUGA PERKARA-PERKARA ANEH.